onsdag 11 oktober 2017

Uprooted but still grounded

Nu är det snart dags för vår tredje resa till Asien med barn. Det känns lugnare än tidigare och lite som att det tillhör livsrytmen. Det är dock första gången vi kommer att åka till "Kinakina" med barnen, tidigare har vi varit i Hong Kong, vilket känns nytt och jag vet att jag kommer att ställas inför många nya utmaningar. Ibland får jag verkligen inte ihop mitt starka kontrollbehov med min äventyrslust, särskilt inte när barnen är inblandade. Men det brukar lösa sig och bli väldigt bra.

Samtidigt som vi planerar inför resan har jag påbörjat förberedelser för en kandidatuppsats som jag förhoppningsvis kommer att hinna skriva där. Den kommer att beröra vår situation och våra erfarenheter på många punkter, det ska bli intressant att få möjligheten att reflektera över livet vi lever även genom studierna. Jag kommer att skriva om hur människor skapar en känsla av hem och tillhörighet när de flyttar till ett nytt land.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar