onsdag 26 oktober 2016

Treårsspråket


Jag försöker att lära mig treårsspråket, för Avon har uppenbarligen slutat förstå vanligt vuxenspråk, ibland.

Tex: 
Avon: Mamma koom!! 
Jag: Jag kommer snart Avon, jag ska bara äta upp frukosten. 
Avon: KOOM!!! 
Jag: Du får vänta en stund, jag ska bara äta upp först.
Avon: Maaaaammaaaaaa koooom!!
Jag: Avon titta, jag ska bara äta upp det här grötberget i mjölksjön, sedan kommer jag. 
Avon: Mhm... du ska bara äta upp först! 

Eller:

Avon: Varför stänger de nu?
Jag: Klockan har blivit så mycket så det är dags att stänga.
Avon: Men varför?
Jag: De har bestämt att det ska vara så, de vill nog gå hem nu.
Avon: Men vaaaaarför? 
Jag: Jag vet inte riktigt, det bara är så.
Avon: Du måste veta! Varför??
Jag: Det är för att de ska gå hem och leka med sina barn nu, med brandbilar.
Avon blir tyst en stund.

Avon: Ja, och polisbilar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar