söndag 12 oktober 2014

Ord som fastnar

Senaste året har jag tittat på serien The Wire. En serie som det tog lite tid för mig att komma in i men efter att jag gjort det så har jag varit helt såld. Nu tittar jag på femte och sista säsongen och det gör lite ont i magen när jag tänker på att jag snart måste ta farväl av alla underbara, roliga, tragiska men otroligt bra och levande skildrade karaktärer. Det känns som att jag verkligen känner dem. En favorit är Snoop. Så jag blev så glad när jag upptäckte att Gina (som också är en favorit) åkte och träffade henne i sitt första avsnitt av Ginas värld, se det här! En av deras konversationer fastnade, jag tänker nog på den någon gång om dagen, det var när Gina försökte få Snoop att berätta om sina drömmar och meningen med livet.
Jag älskar Snoops svar, och jag kan bara hålla med. Livet!

Gina: What would you say is the meaning of life?
Snoop: Life.
Gina: Like, in what way?
Snoop: Life.
Gina: Like how?
Snoop: Life!
Gina: Yeah, but in what way?
Snoop: Everything, life, life!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar