söndag 26 oktober 2014

Livspussla




Jag har tänkt mycket på hur jag lever mitt liv, hur jag vill leva det och hur jag kan leva det ännu mer som jag vill, den senaste tiden. Det blir faktiskt lite som ett pussel när man ska få ihop en hel familjs olika behov och önskningar, trots att vi bara är en liten familj. Jag tycker att det känns viktigt att allas önskningar och behov ska vara viktiga och försöka mötas. Men det är inte alltid lätt. Därför krävs extra medvetenhet och envishet för att få till det. Plugg, jobb och föräldraledighet är det vi pusslar med just nu i det stora. Sedan har vi "det lilla pusslet" också, hur vi lägger upp dagarna, timmarna. Jag tror att det är det allra viktigaste pusslet. Att ägna tiden jag har åt det jag verkligen vill, vare sig det gäller handlingar, tankar eller känslor. Det är i det lilla som det stora avgörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar