onsdag 20 maj 2015

Vad behöver jag egentligen?

Vad behöver jag för att kunna satsa så mycket som möjligt av min tid och energi på det jag tycker är meningen med mitt liv? Den frågan har jag ställt mig själv alldeles för sällan under mina levnadsår. Ännu viktigare är kanske frågan: Vad är det jag inte behöver?

Jag tror att svaret på den här frågan är unik för varje människa. Jag tror också att det är en så stor befrielse att få förstå vad som är meningen med mitt liv, vad är det som gör att jag fylls av lycka och glömmer bort tiden? Vad är det som gör att jag lägger mig på kvällen fylld av tillfredsställelse och frid?



Jag börjar förstå att jag inte behöver ett stort hus eller många rum. Jag behöver inte flera garderober med kläder. Jag behöver inte en bil eller en båt. Jag behöver inte massor med pengar på banken.



Men jag behöver tid med dem jag älskar. Jag behöver få resa ibland. Jag behöver äta goda middagar tillsammans med goda vänner. Jag behöver se på vackra saker och jag behöver skratta mycket.


3 kommentarer: