torsdag 29 oktober 2015

Årstidernas skiftningar

Nu börjar det bli glesare bland de brandgula löven på träden. Vintertiden har kommit och med dem de mörka, långa, kvällarna. Snart är det november. Jag har redan börjat förbereda mig mentalt. För den dämpade tillvaron och ensamheten. För mig karaktäriserar de november och då finner jag inte längre så mycket inspiration från min omgivning. Naturen skiftar i olika nyanser grått, visserligen vackert ibland, men grått. Och mörkt. Blickarna på dem jag möter är nedslagna, på väg, hem, in, till värmen. Jag har länge försökt att stålsätta mig mot årstidernas skiftningar, jag har velat leva i en evig, sprudlande, vårsommar. Men i år har jag tänkt försöka följa med. In i det gråa mörkret och den dämpade tillvaron. Vända min blick inåt, hemåt, till värmen. Men helst inte alltid ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar